Враца плюс - вести от Дунав до Балкана
Култура

Концертът "Кантанго" на 1 ноември /петък/ във Враца е от 17.00 часа!!!

  31.10.2024 17:39
Концертът \

Симфониета-Враца обръща внимание на всички свои почитатели, че поради организационни причини, концертът "Кантанго" на 1 ноември (петък) във Враца е с различен начален час - 17.00ч.!!!

Промяната важи само за "Рецитал Кантанго" на 1.11. от 17.00 ч. в градската концертна зала.

Всички други концерти в програмата на Симфониета-Враца остават с обичайния си начален час, 19.00ч. в градската концертна зала. За повече информация, моля свържете се Билетен център "Гъбката" до хотел "Хемус", тел. 0888504644, 0895702624.

1 Ноември – 17.00ч., - Градска концертна зала Враца

„Рецитал КАНТАНГО“

Концерт на Фабио Армилиато и Симфониета-Враца

С участието на:

Фабио Армилиато (тенор)

Фабрицио Моката (пиано)

Стоян Караиванов (бандонеон)

Цветана Горкиева (актриса)

Диригент:

Христо Павлов

Билети >> Билетен център "Гъбката" до хотел "Хемус". За информация и резервации, тел. 0888504644, 0895702624

ФАБИО АРМИЛИАТО за Рецитала "Кантанго“ :

„Създадох този проект с идеята да покажа хронологията в развитието на модерното танго пеене от Тито Скипа до Карлос Гардел. Живял дълго време в Буенос Айрес, италианският певец и композитор Тито Скипа, е бил влюбен в аржентинското танго. Тази своя любов той предал и на ученика си Карлос Гардел, който мечтаел да стане прочут оперен певец. Поддържал приятелства с оперни величия като Енрико Карузо, Тита Руфо, Артуро Тосканини и т.н., но не успял да стане оперна звезда, не бил надарен със силен глас. Тогава Тито Скипа му предложил да се посвети на тангото и Карлос Гардел наистина започнал да пее танго, но в италианския стил белканто.

И този обрат променя историята на тангото...

При това доста чувствително. До тогава танго музиката, не особено добре приета от знатното общество, била смятана за аморална и дори вредна за жените и децата. С намесата на Тито Скипа и Карлос Гардел тангото от музика за простолюдието се превръща в аристократичен жанр. Певците свалят опърпаното пончо на гаучото и обличат изискан фрак, за да излязат на сцената и да разкрият, при това с подчертан артистизъм, дълбоката поетичност на чувствените танго ритми.

„Кантанго“ – от итал. cantare – пея, проследява именно тази тясна връзка между тангото и оперното пеене. Като на филмова лента рециталът връща назад във времето, когато се заражда тангото. Тангото, което благодарение на операта става такова, каквото днес го познаваме. И обичаме“