Музикални емоции с красиви произведения от Брамс, Лало, Менделсон и Щраус в Симфониета-Враца на 18 юли от 19.00 ч.
Солист в четвъртък ще бъде концертайсторът на врачанския оркестър - Альона Чехова, добре познат и много обичан музикант, който избира България за свой дом в последните години. Цигуларката е представител на отличната руска инструментална школа, активно участва в основната програма на врачанския оркестър, в гастролите на музикални фестивали и престижни сцени у нас. Освен като концертмайстор, често я виждаме на сцената и като част от камерни състави в програмата на концертния цикъл „Солистите на оркестъра“.
В четвъртък, ще чуем Альона Чехова в изпълнение на страстната и много красива „Испанска симфония“ за цигулка и оркестър от Е.Лало, под диригентската палка на Малкълм Юен. Известният маестро се завръща на врачанска сцена, специално за концерта на 18 юли от 19.00ч. в градската зала, с великолепна програма, която включва още:
Й. Брамс – Трагична увертюра; Ф. Менделсон – Симфония № 5 „Реформационна“; Йозеф Щраус – Валс „Лястовици от Австрия“, оп. 164 (премиера за гр. Враца)
Билети на касата в Билетен център "Гъбката". За информация и резервации, т. 0896718303; 0888504644; 0895702624.
„Е.Лало създава „Испанска симфония“ за цигулка и оркестър, оп. 21 за Пабло Сарасате и я посвещава на него. Именно Сарасате е и първият изпълнител на соловата партия – премиерата се е състояла през 1875 г. в Париж. В този период испанската тематика е модна в Париж (достатъчно е да си спомним операта „Кармен“ на Бизе). Екзотичният колорит се проследява и в петте части на произведението. Композиторът със сигурност се е съобразявал и с испанския темперамент на солиста. Това изглежда напълно естествено, но по-интересно е обратното влияние, което композиторът оказва върху Сарасате: изследователите отбелязват, че именно след изпълнението на „Испанска симфония“ Сарасате започва да включва активно испански мотиви и характер както в композиторското си творчество, така и в изпълнителския си маниер. Счита се, че творбата е била източник на вдъхновение и за Чайковски в работата му върху цигулковия концерт – през 1878 г. по време на почивката си в Швейцария руският композитор пресвирва със свой приятел-цигулар приложението за цигулка и пиано на „Испанска симфония“, след което изоставя другите си проекти и се залавя със своя концерт за цигулка.
Въведението започва с размах и активен диалог между оркестъра и цигулката. Характерната за испанската музика ритмическа организация с триола на първо време (проявяваща се и в другите части) и екзотичната мелодия на втората тема повеждат слушателите на пътешествие през испанската музика. В следващите части ще се усети ароматът на Sequidilla (кастилски народен танц) с пицикато в оркестъра, подобно на китара, на андалуската атмосфера à la Flamenco, на испанския темперамент във виртуозния финал.“ - текст на Марияна Булева, от каталог на Симфониета-Враца за сезон Лято-Есен’24. Книжката е в продажба в „Гъбката“ до х-л „Хемус“.