51 % от декларациите за облагане с корпоративен данък са подадени по електронен път
През първите два месеца на 2011 г. в офис на НАП - Враца са приети 516 декларации за облагане на фирми с корпоративен данък, при 55 % от тях са използвани алтернативни начини за подаване, а именно: 263 подадени с електронен подпис по интернет и 20 чрез пощата с обратна разписка. Дружествата, които подадат годишните си декларации по ЗКПО по електронен път до 31-ви март и в същия срок внесат дължимия данък ползват отстъпка от 1% върху сумата на дължимия данък, но не повече от 1000 лв. Може би затова броят на фирмите подали декларациите си по този начин е нараснал в сравнение с м.г. и за първи път надвишава клиентите предпочели да посетят лично офиса на НАП.
31 март е срокът, в който трябва да се подадат данъчните декларации по Закона за корпоративното подоходно облагане. Този срок важи както за фирмите, които дължат данък, така и за тези, които не са извършвали дейност. Те попълват отделен формуляр - образец 1010а. В него декларират, че за предишната година не са имали дейност и не са отчели приходи или разходи съгласно счетоводното законодателство. Към тази декларация не се прилага годишен отчет за дейността.
31 март е и крайният срок, в който трябва да се плати дължимият корпоративен данък, след приспадането на направените авансови вноски. Плащането може да стане във всяка банка с попълване на вносна бележка за плащане към бюджета. Други варианти за плащане са с пощенски запис или чрез интернет.
Неподаването на декларациите се санкционира, като минималната глоба е 500 лева за юридическото лице и 200 лева за управителя на фирмата.
Офис на НАП - Враца напомня на своите клиенти, да не изчакват крайния срок и да използват алтернативните начини за подаване на декларации – чрез пощата с обратна разписка, на гише в пощенска станция с входящ номер, както и по интернет, подписани с електронен подпис, което дава възможност за ползването на отстъпки върху сумата на дължимия данък, пести време и гарантира коректност на данните.
