Враца плюс - вести от Дунав до Балкана
България

Размери на осигурителните вноски за самоосигуряващи се

  02.02.2010 08:12
Размери на осигурителните вноски за самоосигуряващи се
От 1 януари минималният месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица е 420 лв.
Минималният месечен размер на осигурителния доход за регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители е 240 лв.
Максималният месечен размер на осигурителния доход е 2 000 лв.
Размерите на дължимите осигурителни вноски за самоосигуряващите се лица, които се осигуряват за инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт (фонд “Пенсии”) от 1 януари е :
- за родените преди 1 януари 1960 г. – 16 на сто за фонд “Пенсии”;
- за родените след 31 декември 1959 г. – 11 на сто за фонд “Пенсии”.

За самоосигуряващите се, които са избрали да се осигуряват и за общо заболяване и майчинство, инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт (фонд “Общо заболяване и майчинство”), осигурителните вноски от 1 януари са в следните размери:
- за родените преди 1 януари 1960 г. – 19,5 на сто, от тях 16 на сто за фонд “Пенсии” и 3,5 на сто за фонд “Общо заболяване и майчинство”.
- за родените след 31 декември 1959 г. – 14,5 на сто, от тях 11 на сто за фонд “Пенсии”, 3,5 на сто за фонд “Общо заболяване и майчинство”.
Последни
Анкета
За коя кандидат – президентска двойка ще гласувате на 25 октомври?

Резултати